Foto: Pixabay
Daudz tiek runāts par iespējamo luksusa zīmolu norietu, jo strauji izplatās Ķīnas mēdiju ziņas par preču izcelsmi
Līdz ar to pastāv iespēja, ka mazāk zināmiem luksusa zīmoliem draud noriets. Šobrīd visa interneta uzmanība ir pievērsta lielākajam skandālam starp Ameriku un Ķīnu.
Eiropa un Amerika masveidā atsakās no luksusa zīmoliem, un tas viss notiek tāpēc, ka ķīniešu emuāru autori ir sākuši spēli, kurā tiešsaistē atmasko dārgākos modes namus.
Foto: Pixabay
Viņi it kā publicē internetā dārgas preces un detalizēti rāda visu ražošanas procesu, stāstot, kā tas viss tiek radīts. Ķīnā izgatavotās preces tiek nosūtītas uz Eiropu, kur tām tiek pievienotas tikai nelielas detaļas, lai varētu likumīgi rakstīt “ražots Itālijā” vai “ražots Francijā”.
Pēc tam tās tiek pārdotas par ārkārtīgi augstām cenām. Piemēram, viens no atmaskojošajiem video bija par kāda ļoti zināma zīmola somu, kas maksā apmēram 4000, bet, kā izrādās, tās pašizmaksa ir tikai ap 100 EUR. Un te cilvēkam ir jāpaliek uz pauzes…varat sarēķināt paši cik tas ir procentos.
Ķīniešiem ir sava platforma, līdzīga TikTok, kur viņi arī ievieto šos ražošanas video, parādot furnitūru, audumus un citus elementus, kas pilnībā atbilst zīmolu kvalitātei. Kā es to saprotu, viņi cenšas piesaistīt pircējus iegādāties tieši no viņiem.
Foto: Pixabay
Ziniet, kas ir vēl interesantāk – zem šiem video ir komentāri, kuros piedalās arī autovadītāji, kas, iespējams, pārvadā šīs preces, un viņi apstiprina, ka šī informācija ir patiesa. Pašlaik par to runā tikai tie, kas jūtas kā ietekmēti šajā sakarā (ražošanas darbinieki, tirgotāji utt.).
Esmu ļoti pārsteigts, ka cilvēki gadiem ilgi ir izšķērdējuši naudu.
Citi, kuriem nekad nav bijusi iespēja atļauties zīmolus, tagad ir priecīgi, jo, pirmkārt, domā, ka visi beidzot valkās vienādas drēbes un nesīs tādas pašas somas, un, otrkārt, ķīniešu darbs, kas iepriekš tika ļoti zemu apmaksāts, beidzot tiks pienācīgi atalgots, jo, visticamāk, cilvēki turpmāk izvēlēsies iegādāties preces tieši no Ķīnas.
Lasi vēl:
Foto: Pixabay
Arī Latvijas iedzīvotāju vidū pēdējos gados izplatījās informācija, ka zīmolu preces ir kļuvušas ļoti sliktas kvalitātes. Apģērbs dila, mainīja formu un krāsu jau pēc pāris mazgāšanas reizēm, somu rokturi ira un sadrupa pat pēc neilga laika. Nu kļūst skaidrs no kurienes šīs preces patiesībā nāk.
Es noteikti vairs neuzskatu šos uzņēmumus par īstiem zīmoliem. Tas ir tik nopietni, ka vienā sekundē no šī skandāla var iegūt ļoti daudz atziņu. Bet pasaki, ko tu domā par šo visu?
Šis skandāls liek aizdomāties par patiesajām vērtībām modes industrijā un to, cik ilgi cilvēki ir bijuši maldināti spožā iepakojumā. Varbūt pienācis laiks pārvērtēt, ko nozīmē greznība — vai tā ir zīmola birka, vai godīgs darbs un kvalitāte?